Pages

Wednesday, January 7, 2009

Kena Rendam.. tapi stage 1..

Bismillah..

Qunut Nazilah mengingatkan saya macam mana mula - mula saya hafal doa ini. Doa ni saya mula hafal masa saya tingkatan 3. Masa tu ada program syabab & fatayat untuk pelajar2 tingkatan 3 kat ulu yam.. bila dah kena pergi perkhemahan uji cekap form 3, dalam kepala dah terfikir2 mesti banyak denda2 yang akan dikenakan sepanjang perkhemahan ni dijalankan, dah naik form 3 lagi banyak denda2 yang best2 akan kita kena.

sampai je kat ulu yam, kakak fasi (terdiri dari wakil2 form 4 dan form 5) dah bagi taklifan.. taklifannya adalah:

1- hafal qunut nazilah
2-hafal al-mulk ( alhamdulillah, masa tu saya dah hafal)
3- kena jaga `kawan baru` (pasal kawan baru ni, saya akan cerita kat lain entry, insya-Allah)


kembali balik kepada taklifan pertama, seperti biasa, bila sampai masa untuk tasmik.. rupa2nya2 ramai lagi tak hafal.. maka dendaanya.. hafal qunut nazilah sambil kena rendam dalam sungai dalam keadaan hari tengah hujan, mengigil - gigil hafal qunut nazilah.. selagi tak hafal tak boleh naik.. best2 (^_^), seronoknye time ni..

alhamdulillah, qunut nazilah saya ingat sampai sekarang, terima kasih kat akak2 fasi, walaupun garang tapi sebenarnya untuk kebaikan kita juga..

kakak fasi yang masih dekat dengan saya, kak marwah saari (^_^)

amalkanlah qunut nazilah pada setiap solat fardhu, doakan sahabat2 kita(di GAZA, PALESTIN, IRAQ, KASHMIR, AFGHANISTAN dan lain2) yang sedang diuji oleh Allah dengan serangan- serangan pihak Kuffar.. Hancur2 Kuffar.. ALLAHU AKBAR!!!

salam..