Pages

Monday, March 28, 2011

Erk..


bismillah,

segala puji bagi Allah, Al - Khaliq seluruh makhluk,
selawat buat junjungan teragung, Muhammad s.a.w

tengahari tadi,
balik dari klinik,
nak g solat dan menunggu lecture Surgery pukul 1 ptg.

tiba - tiba,
nampak kelibat dia yang berpatah balik untuk bersalam.

saya berjalan di depan dengan dia,
tiba - tiba dia tanya,

"Akak rindu saya tak??", sambil muka tersenyum ceria menunggu jawapan.

saya,
terdiam lamaaaa..
muka tersenyum kaku seperti 'chicken run smilling'

dia sambung lagi,

"akak jawablah 'YE', muka dia senyum ceria lagi.

saya pun menjawab,
"YE"

sambungnya lagi,
"Kelas saya kat sana, doakan saya ye", dengan nada semangat dia berkata.

saya,
"Belajar rajin2" ;)

dan dia pun beredar dengan gembira.

=_= , rasa bersalah sebab tak jawab 'ye' cepat2.

minggu lepas saya g rumah adik S,
duduk dalam bilik dia di depan sobah,
sambil makan kurma sama adik W dan adik S,
dia menunjukkan album gambar dan hadiah2 dari 'anak - anak singa' nya.

dengan muka yang ceria,
dia bertanya pada saya,
" kak mae, akak bagilah hadiah macam ni kat saya"

saya,
hanya senyum dan sambung tengok gambar.
tak tahu nak jawab apa.

dalam hati:
"nanti dah jumpa hadiah best, saya bagi ye." heeeeeee.. =)

salam.

0 comments: