Pages

Thursday, July 15, 2010

gi bank

bismillah

alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH, Al - Malik seluruh alam..
selawat buat junjungan tercinta, Muhammad s.a.w

hari ni balik dari clinic,
terasa seperti tidak tahu ape2 untuk surgery..
dah tak ingat ape yang belajar.. padahal baru 1 bulan tinggalkan sem lepas..

teringat kata - kata my murabbi
"kalau betul kita faham sesuatu benda, kita boleh ceritakan dan sampaikan pada orang lain tanpa perlu melihat buku, sebab ilmu tu dah ada di hati dan pernah dipraktikkan"

Dr.Mansur 'menembak' semua yang ada dalam clinic surgey hari ni..
tapi saya rasa best..
walaupun tak dapat nak jawab, tapi doktor dah tunjukkan cara dan bagi tips dan nasihat untuk study..
terima kasih Dr.Mansur (^_^)

nak balik dari klinik, arwa ajak saya teman dia g bank..
sambil2 jalan,
kami berbual..

tiba - tiba arwa tanya..

arwa: maesarah, awak tgk world cup?
saya : saya tgk gol je.. rumah tak de TV, lagi jimat masa.. awak sokong negara mana?
arwa: 1st sekali, saya sokong negara dari negara2 arab, mestilah saya sokong algeria..
tapi algeria kalah..
pastu saya sokong france, sebab france banyak muslim..
france kalah juga, saya sokong ghana sebab ghana ada muslim..
saya sokong jepun dan korea..
saya: Final awak sokong mana?
arwa: saya sokong Holland sebab player Holland ada yang muslim
saya : macam awak tahu ada player muslim dalam team Holland??
arwa: owh, saya buka wikipedia.. yang penting saya sokong orang Muslim.. tak tahulah
kenapa ramai Muslim sokong Spain, padahal diorang tak Muslim..

kami berjalan2 dan terus berjalan sampaila mujamma` sheikh khalil dan membeli barang kat pasar sama2..

p/s: akhirnya kak jui sudah menamatkan jalan2nya dan menetap di sini dengan baik..

salam.

0 comments: