Pages

Tuesday, February 16, 2010

maafkan saya..

bismillah..

alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.. selawat buat junjungan tercinta, Muhammad s.a.w...

semalam ke balad, cari barang dengan dia..
dia perasan ada message yang nak masuk handset saya, tapi.. inbox sudah mengalami kesesakan...


di dalam teksi:
" mae, msg dalam handset dah penuh, deletelah... nanti message tak masuk.."

dia tahu saya dalam saat genting yang mana orang tengah perlukan saya..
(perasan je saya ni.. macamlah saya ni banyak keje sangat.. )

pesanan dia itu diingat sekejap.. selepas buang message2, pesanan semakin lupa di ingatan..
(sebab pesanan tu tak sampai di hati, maka tak terlekat di otak)

petang tadi, inbox penuh balik..
menyebabkan message yang penting tidak masuk pada waktunya..
akhirnya saya su`uzon dzon (bersangka buruk) dengannya sedang ketika itu dia tgh berbuat kebajikan dan hak ke atas saudaranya yang lain..

maafkan saya wahai cik manis dan dia.. saya minta maaf sangat sangat sangat...

gambar ni hadiah buat cik manis dan dia

hari ni saya terima pengajaran yang direct dariNya..
terima kasih sangat2 kat Allah..

" selemah2 ukhuwah adalah berlapang dada........"

teruskan usaha untuk melapangkan hati sesama mukmin

salam

3 comments:

joegrimjow said...

benda2 basic ni kadang2 kita buat tak peduli
peringatan untuk diri sendiri

- anak kuda - said...

k.Mae, hehe..
Akak tak salah pun haritu..

Saya patut call akak terus, bukan mesej.. Mintak maaf akak..

Takpe, pape pun, uhibbuki fillah..!!

mayo said...

haritu terpanggil 'anak kuda'
masuk2 je terus terdengar pasal kuda yang berlari kencang..

lagi best kita terus menjadi 'anak singa' yang bernama al-`adiyat

sebabmye akak terkesan dengan ayat
'kita melahirkan 'anak - anak singa', bukan 'kijang yang pengecut'...

ape2 pun,
saya sayang kamu juga..

=)