Pages

Monday, September 20, 2010

aisyah arwani

bismillah.

Alhamdulillah segala puji bagi Allah, Al - Ghaffar yang sentiasa mengampuni hamba - hambanya.
selawat dan salam buat junjungan teragung, Muhammad s.a.w

selalu je rindu kat adik kecil di rumah, aisyah
umur aisyah 8 tahun,
buat abang2 aisyah.. jangan marah ye kalau keluarkan post pasal adik kecik ni.. (^_^)

bila call rumah, ada je cerita-cerita adik kecik ni..

cerita2

SEMINGGU SEBELUM RAMADHAN
umi bagitau yang aisyah akan pindah sekolah tahun depan.. biar same sekolah dengan tempat abah mengajar.. hee..

abah : Aisyah, tahun depan pindah sekolah, aisyah takut tak..??
Aisyah: Tak takut ( dengan gaya confident)
abah : nanti tak de kawan macam mana?? (abah usik aisyah)
Aisyah: tak pe, nanti boleh dapat kawan baru.. nanti duduk sekolah tu lama - lama, kawan aisyah jadi ramaila...

SEMASA RAMADHAN
saya: Umi, setakat ni puasa aisyah macam mana? ada ponteng tak?
umi : alhamdulillah setakat ni tak de ponteng lagi.. tapi asyik mengeluh lapar..
lagi 20 minit azan, dah termenung dan melepek mengadap makanan kat atas meja makan..
saya: pastu umi??
umi : bila buka puasa, aisyah makan sangat banyak, macam orang puasa seminggu..
(umi gelakkan aisyah)

SELEPAS RAMADHAN
saya : Assalamualaikum, Aisyah... Selamat Hari Raya.
aisyah : Selamat hari Raya..
saya : Aisyah dapat duit raya banyak tak?
aisyah : Aisyah dapat duit, tapi aisyah tak tahu ada berapa sebab lepas dapat duit, terus kasi umi..
saya: Umi, Aisyah puasa penuh tak?
Umi: Aisyah puasa penuh..
saya : (^_________________^)

salam.

2 comments:

[MH] said...

aisyah yang sangat baik :)

'Ezzah Al-Islam said...

nak jumpa aisyah la^^,