Pages

Tuesday, August 24, 2010

aku kan ada =)

bismillah..

alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian..
selawat buat junjungan tercinta, Muhammad s.a.w

ktung ktang, ktung ktang..
sambil membuat bising dan berkata2 dalam keadaan mabuk..
"Tiada orang yang sayangkan aku, tiada orang yang mencintai aku!!"
"Tiada orang sayangkan aku, tiada orang yang mencintai aku!!"

kata ni diulang2 dan diulang dan diulang..
setiap malam dan setiap hari..
seluruh kampung marahkan padanya..
buat bising malam2..
kacau orang lain nak tido..

dan mengganggu kekhusyukan imam hanafi untuk beribadah..

tiba - tiba..
benda pelik berlaku..
malam itu sunyi sepi..
tiada bunyi bising..
tiada kedengaran kata2 orang yang mahukan kasih sayang dan cinta..

imam hanifah musykil..
mana pemuda itu??

setelah lama mencari..
rupanya dia ditangkap dan tengah duduk dalam lokap.

imam abu hanifah menjamin pemuda itu dan akhirnya pemuda itu keluar dari lokap..
imam abu hanifah bertanya..
"kenapa engkau ditangkap?

pemuda tu jawab..
"sebab aku buat bising, orang kampung suruh polis tangkap aku"
"tiada orang sayang pada aku". katanya dengan nada sedih..

imam hanifah berkata;
"aku kan ada, jom ikut aku pulang..

akhirnya pemuda itu menjadi anak murid imam hanifah.

sweet kan imam hanifah. (^_^).

salam.

2 comments:

Eemah Najid said...

imam hanifah sangat sweet~^^
tQ for the story^^

'aku kan ada di malaysia, ayuh pulang!!'~
selamat kembali^^

mayo said...

ku tahu kamu di malaysia setia menunggu ku wahai fatimah..

tahun ni insya-Allah nak raya last kat bumi irbid.
(^_^)

doakan mae,
insya-Allah tahun depan mae pulang..

miss u soo much