Pages

Sunday, July 5, 2009

mereka

bismillah..

Alhamdulillah, setinggi - tinggi kesyukuran kepada Allah s.w.t

kepada yang dah g jamiah.. selamat masuk sem baru.. insya-Allah lagi 2 hari, saya sampai irbid.

saya suka melihat alam dan manusia..
melihat, berfikir dan cuba mentafsir perlakuan mereka dan kejadian mereka..
subhanallah,
saya suka melihat mereka..

isi air biar sampai melimpah

mereka sentiasa senyum apabila bertemu..
mengajar supaya ikhlas ketika melakukan sesuatu..
membantu apabila saya perlukan pertolongan..
mereka mengajar saya supaya tenang..
mengajar supaya sabar..
mengajar supaya bersikap baik dengan org lain ..
mengajar menghormati org lain..
mengajar saya husnu dzon dengan orang lain..

semua itu lahir dari hati..
lahir dari hati yang ikhlas..
lahir dari hati dan jasmani yang kuat beramal..
lahir dari hati yang kuat pergantungannya dengan Allah..

ruh yang sama, tapi jasad berbeza..
saya sentiasa merindui mereka..
saya mahu jadi seperti mereka..


salam..

1 comments:

nsmujahidahnmnor said...

mcm tau je pasal air yg melimpah..

:)